* Pendidikan Seumur Hidup: Big Dreamer

Tuesday, February 9, 2010

Big Dreamer

Apa ya maksud Big Dreamer dalam Bahasa Melayu..angan-angan tinggi.angan-angan mat jenin...tolong siapa yang tahu...
Orang yang Big Dreamer bukan bermakna orang sentiasa berangan-angan tinggi, tetapi orang yang sentiasa mempunyai mind set yang baik.Mereka akan cuba untuk mencapai apa yang dihajatinya...sentiasa fokus kepada apa yang hendak dicapai.

7 sebab anda perlu mempunyai angan-angan tinggi besar :

1. Kita Memang Hebat
Manusia sememangnya hebat. Lihatlah dari mula kejadian kita..Asalnya kita dari satu sperma yang berjuang dengan berjuta-juta sperma yang lain...fuhhh kita yang paling kuat dan terpilih.Bayangkan bukan kita yang berjaya...dimana kita sekarang?

2. Kita Ada Pilihan
Yaa kita ada pilihan ..buat apa kita pilih yang rendah...target yang rendah sedangkan kita boleh terget pada yang lebih tinggi...kita punya angan-angan kita tentukan sendiri...YES.

3. Lebarkan Kemungkinan
Apabila kita ber big dream..kita sebenarnya telah membuka ruang dan peluang kepada kita untuk berjaya dan lebih berjaya...tentu kita tak mahu ianya jadi angan-angan sahaja...jadikan kenyatan..macam mana kalau kita tidak ada angan2 langsung...sure kita tak tahu apa yang kita hendak dalam hidup ini...emm emmm

4. Mengapa Tidak Boleh
Mengapa tidak boleh...semua boleh Malaysia pun boleh...kalau tidak...peradaban manusia tidak sampai ke tahap ini..mereka ini memang Big Dreamer..

No comments:

Related Posts with Thumbnails